8 september 2010

Kore wa ichi-ban!

Goddag! ^_^ Detta är då det första inlägget i denna nystartade lilla blogg! Tanken är att den huvudsakligen kommer att handla om manga och anime och annat sånt därn’t, men det kommer antagligen även att smyga sig in brokiga funderingar från några av världens lite märkligare människor.

Vi skummisar som driver detta kallar oss för Varelsen och Charles, och vi är kanske inte otakus i ordets strängaste betydelse, men vad beträffar ett intresse av japansk populärkultur lär vi hålla måttet. Charles har ett övertag å ena sidan, med ett personligt mangabibliotek på närmare 400 volymer och oräkneliga fler lästa på internet och en vag aning om vad nästan varenda titel man kan peka på är, medan Varelsen å den andra är enormt stolt över det faktum att hon kan skriva Vad är det för dag i dag? och lite andra användbara saker som tiotusen och Jag Är Gud med kanji (och även hon med ett mangabibliotek på, eh, drygt 100 böcker utspridda över 3 hyllplan ... bleknar lite i jämförelse kanske ... gissa vem som skriver det här? :D). Förutom manga är ett av våra gemensamma intressen att vara allmänt asociala och först och främst hålla kontakt med varandra genom datorer, förutom någon enstaka bilresa till Science Fiction-Bokhandeln dit vi åker för att genomföra inhandlingen av ännu mer manga! It’s a good life~

För den som tycker att den beskrivningen var lite otillräcklig följer här nedan två kompletta profiler i äkta PROFILANDA!!! Fram med tutorna och huliganhattarna NU!

Varelsen
Ålder: Ungefär lika gammal som min näsa. Får inte dricka alkohol, och vill inte det heller.
Varelsen vägrade hamna på rätt plats,
så den får stå här och skrika helt enkelt.














Gillar: Rena lakan, choklad, originalförpackningar från Apple
Ogillar: Stavfel, Facebook, fanservice, såna där gula MSN-smileysar som inte går att avaktivera
Blodtyp: Okänd, men säkert J eller någonting sådant
Intressen: Komma på vaga konspirationsteorier, spela Mahjong Solitaire alldeles för länge
5ligaste mangaserier: D.Gray-man, Godchild, Black Butler, Fullmetal Alchemist, Nabari no Ou, xxxHolic innan den blev virrig, Death Note, och några fler o.o
Första anime (som inte var Sailor Moon vid 6 års ålder på morgonen innan skolan): Pandora Hearts
Första mangaserie: Tokyo Mew Mew =__= men vilken annars?
Skriver om: Manga & anime, diverse klagomål, och kanske något annat, förmodligen då något totalt irrelevant.
Hej där :D Jag är Varelsen. Jag heter inte så på mitt pass, men det här är internet, och det finns faktiskt ingen regel som säger att jag måste hänga ut mitt för- och efternamn, min hund, mina diverse dysfunktionella sysslingar och faktumet att jag sitter i skolan och har fett trååk på Facebook, trots att det finns många som väljer att göra det, och det är helt okej. ^_^ (Jag har varken hund eller dysfunktionella sysslingar, och jag sitter på min säng och inte i skolan. Men ja.) Jag kan ibland framstå som en aning (ahem) cynisk, klagande och föraktfull, men är samtidigt mycket känslig för kritik, vilket inte riktigt går ihop, ne? -.-' Men jag har även dubbelmoraler och hycklar ganska mycket, så hehe, okej ^_^ Det är jag som är ansvarig för denna bloggs högst trevliga design (eller 5liga, som Charles och jag brukar säga—någonting 5ligt är helt enkelt lite bättre än något som bara är 3vligt). Det är även jag som har ritat de otroligt professionella bilderna som kan återfinnas här och var! :D Detta beror inte på att Charles för den delen ritar som en full spindel med rheumatism (Charles är faktiskt mycket förträfflig på den fronten), utan att Charles inte har någon uppkopplad scanner! Jag tycker om att läsa böcker av Anne Rice och har en tendens att tvångsmässigt justera ting och be folk att gå runt saker på ett visst sätt för att det känns rätt och bidrar till universums högre ordning. Om du vill veta mer om mig, så får du gärna besöka min halvaktiva engelska blogg på http://ramblingsonthewind.blogspot.com/, eller min gamla, numera på deltid övergivna blogg på http://varelsens.blogg.se/. Ta den gärna med en nypa salt, och varför inte lite curry till ^_^ ~


Charles
Detta är Charles.
Gillar: TvTropes, Robot-Zombie-Pirat-Kattungar, test av typen “vilken glassmak är du?”, glittrande saker, tvspel, bad, pengar.
Ogillar: McDonalds, (... Tigern Tony), opraktiska möbleringar, vampyr-romans förklädd som skräck, spoilersIntressen: Visual Novel-makeri, Wiki Walks på tvtropes, göra smycken av pärlplattspärlor (som jag aldrig använder) samt omorganisera mina mangabokhyllor.
5liga hemsidor(inte menat som reklam): TvTropes, Cracked, ScaryForKids, Jesper.nu, mangafox.
5liga manga/animeserier: Black Butler, Crimson shell, Death Note, D.Gray-man, Doors of chaos, Fairy Cube, Fullmetal alchemist, Godchild, (The melancholy of) Haruhi Suzumiya, Higurashi no Naku Koro Ni, Nabari No Ou, Yumekui kenbun, Pandora Hearts, Psycho Busters,  Sayonara Zetsubou Sensei, Soul Eater, Umineko no Naku Koro Ni, xxxHolic, Zombie Loan med flera.
Skriver om: Manga, Troper, underliga drömmar, andra underliga saker, spel.
Catchphrase: Människor är underliga :D
Övrigt:
  • Jag gillar VERKLIGEN punktlistor
  • Jag avskyr läsk.
  • Jag trummar med fingrarna i ett speciellt mönster (långfinger, pekfinger, ringfinger, lillfinger långfinger, långfinger, lillfinger,pekfinger, långfinger, ringfinger, pekfinger, lillfinger, lillfinger)
  • Jag har en tendens att maniskt trycka ut stift ur stiftpennor när jag är glad eller ledsen eller uttråkad eller ja, hela tiden egentligen.
  • Saker som inte är sorterade i bokstavsordning stör mig.
  • Jag har två bokhyllor fulla med manga (skryt)
  • Jag avskyr såser och grytor.
  • Jag spenderar fritiden med att göra visuella noveller som inte har någon fjärde vägg.
  • Det faktum att punkterna inte är med jämna mellanrum i denna punktlista stör mig.
  • Jag har en tendens att inte kunna sluta rabbla upp saker när jag väl har börjat.
  • Jag gillar gåtor och att mobba sönder dem. Min favoritkälla är 888 gåtor utgiven av ica förlag för X0 antal år sedan.
  • Jag talar ganska underligt och säger till exempel mor istället för mamma och Goddag istället för hej.
  • Har en katt som kallas klumpen eller köttbullen med ben och aldrig gör någonting.
  • Har en gammal blogg på http://naisu.blogg.se (Eftersom varelsen nämnde sin så gör jag också det.) Den är övergiven men bär på fina minnen :)

Ja, det var det ^_^ Förhoppningsvis har du nu fått insikt i våra högst fascinerande personligheter. Kom ihåg detta, det kommer på provet sedan!!
Eftersom vi båda lyckades överge våra gamla stackars bloggar, så avger vi härmed ett högtidligt Löfte: Vi lovar att någon av oss ska åtminstone försöka att skriva någonting minst en gång i veckan under obestämd tid framåt!
Och det där talet var det mest hoppingjutande sedan “I Have a Dream”! :)
Menmen! Njut så länge det varar :P Och vi HAR faktiskt gjort en punktlista (eller ja...Charles har), med ett antal 5liga ämnesförslag! Så en gång i veckan är lika med fyra veckor i månaden gånger x antal ämnen blir........öh, ja. Det blir helt enkelt ... som det blir! Låter inte det bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar