12 september 2010

Don't like, don't look!

Charles, du kommer tyvärr att få kämpa hårt för att ett av dina inlägg ska få hamna högst upp här >__< Jag försöker inte konkurrera ut dig (det är mitt undermedvetna som gör det, JAG ser fram emot varje gång du skriver något!), men så fort jag har börjat skriva så går det inte att sluta och jag ska lägga av med att komma på ursäkter nu. För alla er som hellre vill läsa Charles inlägg, så scrolla ner till något Charles har skrivit och klicka på taggen "Charles", så borde alla Charles inlägg komma upp så slipper ni mina spamningar.

*harklar sig* Rubriken på detta inlägg är inte bara relevant för inläggets innehåll utan även för folk som inte tycker om när andra klagar på petitesser. Eftersom jag tillbringar 85% av min tid med att klaga på petitesser så följ rådet ovan och läs något av Charles istället.

Eftersom jag av naturen tycker att de intressantaste diskussionerna tar rot ur klagomål, så tänker jag använda en del inlägg till att klaga på saker. Detta inlägg blir ett sådant.

Det finns en hel del olika slags personlighetsdrag som stör mig på ett eller annat sätt, men jag tänkte ta upp ett som är relevant för denna blogg. Dagens klagomål blir på:

Folk som tar illa vid sig när de hittar slash

Alltså ja. Jag vet inte vad problemet är. De kanske är internetnoobs eller lever på 40-talet, eller så är de bara allmänt efterblivna, eller så är de normala människor som råkar ha villat in sig någonstans dit de inte ska vara. Men de går mig på nerverna något enormt.

Jag syftar, så klart, på de som går in på DeviantArt, eller FanFiction.Net, eller YouTube eller någon annan sida där det går att kommentera, och söker på något de gillar, och hittar en yaoi eller yuri, och sen skriver något om att de blev illa berörda! Jamen herregud!

Man börjar nästan undra, har de bott under en sten? Nu ska jag självklart inte anklaga dem som aldrig har sett något sådant förut och blir chockade – men äh. Jo det ska jag, för de tar sig tiden att kommentera på någon enskild bild och uppmanar folk att sluta lägga upp slashbilder, eftersom de på något sätt lyckats inbilla sig att det här var en enstaka sjuk människas konstiga infall! THEY DID NOT DO THE RESEARCH!!!

Jag tar upp detta eftersom jag störde mig på det igår, när jag sökte på en en av mina idoler Eric Cartman på DA och då självklart hittade ett antal bilder som var en aning gay, för det gör man oavsett vad man söker på. Jag shippar ingen South Park-slash, men hittar man en relativt oskyldig bild som är fint ritad kollar man på den, anser jag.

Och då ser jag folk som kommenterar: "Please stop making them gay, it really ruins South Park for me!" "I don't really know what I think of this picture ... "

Jamen jisses. Man undrar om de här människorna överhuvudtaget har använt internet förut. Hur många blockeringar man än använder kommer det alltid upp någon form av pairings oavsett vilken sökmotor man använder, om det man söker på har den minsta potential att attrahera nördar och fangirls. Man kan bli hur illa berörd man vill, men att faktiskt slösa bort sin tid på att påpeka det är som att be en rökande tonåring att inte spotta ut sitt tuggummi på marken. Det finns en miljard andra som är exakt likadana, och de kommer varken att bry sig eller sluta! Och skillnaden mellan detta och t ex miljöförstörare, knarkare och andra saker som faktiskt är skadliga, är att det verkligen inte finns någon annan som bryr sig om någon spottar ett tuggummi på marken.

Och du som känner igen dig i detta: VÄNJ DIG, och lär dig att bara undvika saker du inte tycker om. För yaoifangirls slutar aldrig. De fortsätter säkert gå in på datorn i smyg även efter att de fyllt 30. Att be dem lägga av med homoheterna är precis som att be alla internetnybörjare att sluta vara så cybersocialt inadepta – fullkomligt lönlöst.

Men eftersom jag tycker om att göra lönlösa saker om det innebär att jag får ranta, så ska Du käre läsare vara tyst.

Dessutom: är det inte lite konstigt att folk som ser på South Park reagerar på bögiga bilder, med tanke på att de har sett på South Park som knappast drar sig för att visa bögiga saker ("Suck my balls, Cartman." "Yes Kyle. I will do that. If you do this for me, the next time we meet, I will go down on my knees and suck your balls.")? AUGH. Jag kommer aldrig att få veta, och de kommer fortsätta gå mig på nerverna, precis som alla som undrar "vad betyder xD?" på ett öppet forum istället för att diskret ringa en kompis som tålmodigt förklarar och sedan tiger om saken och på så sätt savear face.

10 000 Ett klagomål om dagen är bra för magen, eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar