13 september 2010

Ner med Sony music entertainment!

Ja, ni hörde mig. Hur många gånger har man inte gått in på youtube för att lyssna på sin favoritlåt för att sedan mötas av medelandet "Sony Music Entertainment har valt att inte visa detta videoklipp"!? Herregud, det är ju Youtube!

Det är inte som att det kommer att ruinera någon om lyricsen till någon låt cirkulerar där. De hänger helt enkelt inte med i utvecklingen, de andra bolagen har börjat acceptera att folk laddar upp deras material så länge de får sätta en reklamsak med namn och artist under videon.

Det tror jag är en bra ide eftersom fler människor hör om låtarna om de flyter runt på internet och därför borde ju fler människor köpa låtarna också. Så varför göra att låtarna ej får ens streamas på nätet? Det tjänar ju ingen på!!

Nu ska jag inte säga att jag hatar Sony, jag har nämligen en mobil tillverkad av dem och jag vill inte att den ska hata mig. Saken är bara den att det är väldigt irriterande när dessa raderade låtar fortfarande kommer upp i related-lådan och så klickar man på dem och redirectas till den jobbiga rekommenderade-video-sidan, det stör flytet mellan videosarna!

Okej, det är inte bara det. Det är också det att ibland så vill man höra en låt som man inte har nedladdad och så går det itne för att Sony Music Entertainment tagit bort den. Menmen jag antar att jag bara får hitta någon vänlig fildelare som kan ladda ner dem åt mig. Hah! Känn på den du, Sony Music Entertainment! Där får du för att du är snål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar