13 september 2010

Inlägg om WoW, känn dig inte tvungen att läsa.

Jag känner mig däremot tvungen att skriva.
Om du inte har spelat WoW makear det här antagligen extremt lite sense.

Som titeln kanske antyder så handlar detta inlägg om mitt (Charles) spelande av datorspelet World of Warcraft. Jag kan inte säga att jag är vidare 1337 (LEET/ELIT för er som inte hört det förut), jag är en nattalvsdruid på level 21 och har ännu inte besökt något dungeon (jag heter Solkatt förresten, om någon ser mig så hejja!). Jag har dock en väldigt söt dawnsaber  (bild brevid) och en kanin som en kille köpte till mig (efter som jag inte är säker på hans ålder kan jag inte kalla honom varken pojke eller man och därför använder Jag det där fula uttrycket som en sista utväg), kaninen gör visserligen ingenting utan hoppar bara runt och ser glad ut men den gör mig glad på något vis. Min dawnsaber (CallARabbitASmeerp@TVTROPES som inte bör förväxlas med en VANLIG TIGER som är en helt annan sak.) är dock väldigt användbar då den höjer min hastighet med 60% och gör långa resor som från darkshore till silverpine forest möjliga, ändock tidskrävande.

Förrutom min lilla nattalv Solkatt har jag också ett antal karaktärer med lägre level och jag finner det mycket intressant hur annorlunda spelandet som olika karaktärer är, även om uppdragen nästan alltid är liknande.

Till exempel har Jag insett att trollen är bättre på att lämna mig ifred är mindre sociala än till exempel nattalver eller någonting annat från alliansen (inte partiet! Det är den snälla sidan i WoW!) och så vitt Jag har märkt så är det väldigt få taurusar (eller vad de heter), vilket är synd eftersom Jag gjorde min taurus vid namn Svans enbart för att testa hur det var att arbeta i grupp och vara social och så finns det ingen att umgås med!!

Omgivningen är också annorlunda beroende på vilken ras man är, trollen bor i en öken, nattälvorna i en fantasiskog och människorna i en tråkig normal stad (Vad är det med mig!? Först så skriver Jag att det inte är någon ide för de som inte spelar WoW att läsa och sedan behandlar Jag mina läsare som att de aldrig spelat det och behöver sådana självklara saker förklarade för sig!!). Både nattalvernas och trollens hem är 5liga men ingenting går upp mot hemlandet för undeadarna, silver pine forest är minst 7lig! Här skulle Jag ha inkluderat en bild här men hittade ingenting Jag anser gör platsen ifråga rättvisa. Jag hade en undead under min 10-dagars prövotid men Jag minns inte vad jag hette då så jag kan inte få tillbaka den, dessutom spelar Mimmi som en del av alliansen så om jag ska spela med henne så måste jag också vara snäll. Förr eller senare planerar jag dock att göra en n undead och spela med den (undeads är dock väldigt fula, de är bara så coola som på bilden i fanart, men utseendet på mina WoW-karaktärer brukar Jag ändå glömma bort att ställa in så det gör ingen skillnad ändå, min nattalv råkade bli en rosa kvinna med grönt hår och ansiktsmärkningar vilket inte alls var vad Jag tänkte men Jag överlever ändå).

Detta inlägg (Jag höll på att skriva denna quest, det är så WoW-besatt jag har blivit) skulle egentligen inte vara längre än ett par meningar men nu blev det så här! Varelsen loggade just in så hon laddar säkert upp något om X antal sekunder i alla fall! Farväl :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar