17 oktober 2010

VARNING: Här klagar Charles på Hinagiku IGEN!

Till skillnad från andra människor som klagar på karaktärer så kan ni se att jag inte har tagit någon osmickrande eller förolämpande bild på henne. Detta är av 2 anledningar:
  • Jag föredrar att argumentera med riktiga argument istället för med propaganda och förtal
  • Det FINNS inga förolämpande bilder på henne för alla älskar henne
Ja, förutom jag då... Jag får lust att kasta boken i väggen så fort hon är med...
Om detta var en populärare blogg med läsare som faktiskt visste vem Hinagiku var så skulle de just nu tänka: "Hur kkkaaaaaaaaan man hata Hinagiku-chaaaaan <33 Hon är ju bara så söt och smart och snäll och blablabla" och det är just detta som är anledningen till att jag inte gillar henne >___< PERFEKTA KARAKTÄRER ÄR INTE INTRESSANTA! Okej, så jag antar att ALLA karaktärer (förutom Ayumu eller vad hon hette) är "för perfekta" men Hinagiku är bara för mycket >__< Jag menar i hennes karaktärsbeskrivning längst bak i boken så STÅR det att hon är bra på i stort sett allt >___< Jag menar, det borde ju vara ett tecken på att en karaktär har gått för långt...

Hon är extremt populär, alla karaktärer älskar henne, hon är vacker(fast egentligen så tycker jag inte att hon är det... men jag är nog partisk), hon är smart, en vän av alla levande varelser, kan av någon anledning slåss med svärd och så vidare =_= Och tar sympatipoäng då den stackarn blev övergiven av sin a föräldrar också. Det enda "felet" med henne är inte ens ett riktigt fel, men hon ska visst vara rägg för höjder. Detta hindrar henne dock inte från att klättra upp i träd för att rädda fågelungar...

När jag läste karaktärsbeskrivningen så antog jag att hon skulle vara en parodi på mary-sue-typen men nej =_= Författaren tycker helt seriöst att vi ska älska henne, jag menar, hon är ju perfekt, hur ska vi kunna låta bli?!
Och det värsta är att det FUNGERAR! Hon är enligt tvtropes (Lovely hemsida föresten) den populäraste karaktären i serien! Dubbelt så populär som Maria som kom 2a >__< UUUUSCCCH! Vad hände med realistiska karaktärer med både positiva och negativa egenskaper? =_=


(Detta inlägg är det första inlägget från Naisu! Jag tyckte att detta behövde uppmärksammas åter igen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar