17 oktober 2010

mysiga OT:s och ET:s (Charles version)



Denna håller jag med Varelsen om. Den är verkligen fruktansvärt 5lig! Som Varelsen nog nämnde är den från Pandora Hearts. Jag valde dock en video med annan tillhörande bild, för variationens skull.



ET från första säsongen av Vampire Knight. Animen är förfärlig sådär men slutmusiken är nice. Min favoritdel är musiken i början. Jag har förresten memoriserat texten till hela den första en och en halv minuten, jag är duktig.



Ending nummer 2 från samma anime, med samma artist. Detta gör det ganska förståeligt att denna också är på listan över mysika OT:s/ET:s. Denna är nästan trevligare än den första då den känns mera komplex på något vis, dock svårare att memorisera.



Den första Openingen till Higurashi no Naku koro ni. Den är otroligt trevlig och bringar tillbaka 5liga minnen om tiden då jag först såg den. Den passar också väldigt bra till animen tycker jag.



OT:n till säsong 2 av samma anime. Egentligen väldigt mycket tråkigare än den andra men även här passar dess stämming så pass bra ihop med animen att den blir lika bra i alla fall.
Nej förresten, den är inte alls tråkig. Den är faktiskt jättetrevlig, lika trevlig som den från säsong 1. *lyssnade på den igen och ändrade sig*


Och gissa vad detta är! Jo, det är openingen till den TREDJE säsongen! Animen i sig är visserligen inte i närheten av lika bra som de andra två och introt passar inte stämmningen i animen lika bra men sången i sig är ännu 5ligare än de två tidigare. Jag kan en stor del av texten på grund av att jag lyssnat på den minst 100 gånger.



Denna sång kan jag också texten till,  någonting jag finner väldigt underligt eftersom jag bara har sett cirka 3 avsnitt av animen innan jag blev utråkad. Openingen är dock rätt så trevlig och lugnande på något vis.



Om sången verkligen är bra eller inte är jag inte så säker på, jag vet dock att Sayonara Zetsubo Senseis opening platsar här bara på grund av iden med små (rätt så tråkiga, men ändå) skämt skrivna i bakgrunden.

----------------------------------------------------------

Det får räcka ^_^ Det finns säkert flera men eftersom dessa var de jag kom på direkt så betyder det antagligen att de är de mest framstående. Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar