28 oktober 2010

Varelsen ville att jag skulle uppdatera

Och det gör Jag, omtänksam som jag är.
Detta inlägg kommer att ha en simpel struktur och till största delen utgöras av en punktlista. Jag kommer att lista saker som är bra eller "5liga" under titeln "5ligt" och saker som är dåliga eller "0liga" under titeln "0ligt". Om någon undrar över orden bygger de på systemet som nämndes i första inlägget: Någonting som är 5ligt är helt enkelt bättre än något som bara är 3vligt". Någonting 0ligt är därför inte Xligt alls.

5ligt
  • Halloween. Skräckfilmer på TV, godis, ledigt från skolan, roliga pumpor och fladdermöss, sidor som lägger upp läskiga saker i högtidens ära, , ett tillfälle att klä ut sig till grim reaper eller ett blödande lik, behöver jag fortsätta? Halloween är helt enkelt underbart.
  • Att den arcen med den bästa storyn av Haruhi Suzumiya mangan finns på engelska och i min ägo nu. Och att den har Yuki på framsidan istället för Haruhi. Yuki Nagato är en långt 5ligare karaktär än Haruhi eller någon annan karaktär i mangan (speciellt Haruhi dock, hon är lite dryg) , sidan ser faktiskt lite ut som fanart, vilket Varelsen påpekade. Menmen, Yuki som Yuki. Även om denne Yuki inte ärlika 5lig som den vanliga
  • Imogen Heap. Väldigt underlig men desto 5ligare musik. Mina favoritlåtar är The Walk och Headlock. Det krävs dock en viss typ av humör för att lyssna på dem, personligen påstår jag att bara lyssna på låtarna och inte göra någonting annat så länge. De är intressanta nog att uppmärksama.
  • http://www.sfbok.se/manga/recension.asp?Move=list&Page=1 . Den där artikeln, för att det är sant.
  • Hunden Cindy som bor i den lilla staden Berkinge med 7 invånare. Den gillar att bära omkring på vedträn och sova på mina fötter. Jag gillar att krama den och lukta på dess päls. Hundvalpar må vara överskattade men fullvuxna schäfrar på 60 kilo är det sannerligen inte.
  • Sovmorgonen jag får imorgon. Våran idrottslärare vill sova så vi får börja vid Nio istället för Åtta.
0ligt
  • När man sätter versalerna på fel ord. Till exempel "Jag gav kalle Ballongen" vilket implicerar att Kalle är en sak och Ballongen en person. Fast egentligen är det ju ganska komiskt om man ser det så (<--- Underlig humor).
  • Negima! Hur kunde jag betala 110 kr för den där? Den har inte ens en story!! Hur vågar den marknadsföra sig som äventyrsmanga (eller vänta, det kanske bara var Yokohime som marknadsförde den så)
  • Svanar. Man matar dem och vad får man för det? Jo de jagar en och biter en! De är onda! (Det där scenariet skedde för 10 år sedan. Jag är bara väldigt väldigt långsint.)
  • Avsaknaden av "ångra"-knapp när man ritar för hand. Det enda man kan göra när man ritat en bit av en lång lugg fel är att sudda ut hela ögat och sedan försöka fylla i konturerna av ögat och hoppas att man tryckte hårt nog med pennan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar