7 februari 2011

Dag 08 - Least Favorite Anime Hero/-ine

Att ha separata frågor för heroes och villians var ju lite smått onödigt men här kommer det i alla fall, karaktärerna jag hatar, som alla andra i världen oftast älskar, om min blogg vore populär skulle det vara ett problem.

- Hinagiku (Hayate The Combat Butler)
Jag har redan skrivit en essä om det här

- Allen (D.GrayMan)
Han är så överskattad. Han är inte originell heller utan en väldigt tråkig och intetsägande protagonist av Messiah-typen som blir allsmäktig och allt sådant, trots detta känner jag åtta människor som älskar honom över allt annat för "han är ju så SÖÖÖÖT <333" <--- Deras åsikt, inte min, i mina ögon är han enbart tråkig.  Det började med att jag var neutral till honom och hatade att alla älskade honom så mycket men ju längre serien fortgick ju jobbigare blev han, han förvandlades helt enkelt från en tråkig karaktär till en tråkig Mary Sue/Marty Stu (Rolig Fakta: Allen får över 70 poäng på detta Mary Sue Test, allt över 50 är Mega Mary Sues). Det är visserligen sant att även Lenalee är något av en Mary Sue men denna är i alla fall inte överskattad och gled in i skuggan efter sin tid i rampljuset då serien numera fokuserar på andra karaktärer (Lenalee får 59 på testet ovan, fortfarande Mega Mary Sue men mindre än Allen.) och dessutom är de flesta fans medvetna om detta medan människor försöker ursäkta Allens MarySueighet med att han är "såååå guuuulllliiiigg <3"


Allen Walker, överskattad

- Kaname Kuran (Vampire Knight)Possesiv Incestig slemmig vampyr besatt av sin egen syster. Nog sagt.

- Blood Dupree (Alice in The Country of Hearts)Han är obehaglig och lika slemmig som Kaname, bara mera onskefull och minus incestbiten. Och lite slemmigare förresten. Jag har ingenting emot onskefulla karaktärer vanligtvis men jag förstår mig inte på när det ska föreställa attraktivt med män som försöker mörda de dem "älskar" och de fortfarande porträtteras som ett möjligt love interest trots att den normala reaktionen om en man, eller någon alls, oavsett hur snygga de är, försöker mörda en är att försvara sig med de medel som krävs, fly, polisanmäla dem och sedan undvika dem för resten av livet, om man ska vara vänlig och förlåtande då.

- Sakura Haruno (Naruto)
Irriterande klängig tjej som går runt och är värdelös i 100 episoder, sedan blir superstark men när det kommer till kritan fortfarande låter männen runt omkring henne göra allt det viktiga efter att hon varit badass i ca 40 kapitel. Dessutom klänger hon på Sasuke av alla karaktärer, vilket ger ett extra minus.

Det finns fler men det verkar som de karaktärer jag har mest kritik om är Bishies som alla gillar (och så Hinagiku, som alla gillar), jag är så lycklig att jag inte är populär, fangirlsen skulle storma mitt hus med yxor och facklor.

Andra karaktärer jag ogillar men inte har så mycket att säga om är:
Misa (Death Note) - Är allmänt irriterande och helt opassande för serien.
Vincent* (Pandora Hearts) - Han petade ut ögonen på en katt, det är oförlåteligt.
Himeji (Baka to Test to Shokanju) - Mary Sue+Ms.Fanservice=Hat

*Jag måste erkänna att detta hat är mera personligt, den sortens hat man ska känna mot antagonister (om man räknar honom som sådan, fast då skulle han ju ha varit med i förrgår istället...). Ni vet, de är hemska men till skillnad från övriga på listan vill man inte slita håret av sig så fort de är med utan bara slå till dem.


01. Your first manga/anime
02. Your favorite manga
03. Your favorite mangaka

04. Your favorite work by your favorite mangaka

05. Your favorite anime villian

06.Your least favorite anime villian
07. Your favorite anime hero/heroine
08. Your least favorite anime hero/heroine09. Your favorite yandere
10. Your favorite tsundere
11. Your favorite overused manga plot device
12. Your least favorite overused manga plot device
13. Your favorite oneshot manga
14. A manga you would recommend to everyone
15. A manga you wish to see more of
16. A manga that makes you fluffy and happy when you read it
17. A manga you used to love but don’t anymore
18. A mangaka you just can’t get yourself to like
19. Two mangaka or authors you wish would do a collaboration
20. A manga you disliked enough to stop reading
21. A manga that isn’t licensed but SHOULD be
22. A manga that you feel embarrassed about liking
23. A manga that you disliked at first but came to enjoy later on
24. A manga that you started out enjoying but ended up not liking as much
25. A manga that has art you don’t like but you still enjoyed it
26. A manga that has great art but you didn’t like it
27. A manga that is just plain wierd
28. A manga that you wish did not exist
29. A manga that deserves more recognition
30. The most epic scene ever

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar