4 februari 2011

Dag 05 - Favorite Anime Villian

Äntligen en lätt fråga, en lätt fråga som bara har ett svar. Izaya Orihara från Durarara är en självklar vinnare. Han saknar helt goda personlighetsdrag och har ingen jäkla freudiansk ursäkt att skylla på utan är bara en skitstövel, på ett väldigt underhållande sätt.

Izaya är väl inte direkt en villian på samma sätt som låt oss säga Orochimaru från Naruto eller Millenium Earl från D.Gray Man då han inte mördar människor eller förvandlar dem till demoner ellr liknande men han bör ända kvaliciferas med tanke på att SPOILER!! hans mål är att starta ett krig mellan tre olika grupper och han försöker manipulera en flicka till att begå självmord i de tidigare episoderna SPOILER SLUT!!

Så vad är det då som gör att Izaya utklassar alla andra ondingar? Han är helt enkelt väldigt rolig. Snarare än att vara en överdramatisk seriös ond sak med ambtionen att förstöra världen är han en väldigt oseriös, trollande kaotiskt ond sak vars ambitioner kanske liknar andra villians men som spenderar det mesta av sin screentime med att göra saker i stil med att stampa på mobiltelefoner och skratta maniskt under tiden.



Kunde tyvärr inte hitta ett klipp där slutet där hela var med då Bandai Channel bestämt sig för att blocka det.

OBS! Som en del av alla mina extremt trogna läsare kanske märkt så laddade jag inte upp något igår. Detta beror på två saker: För det görsta så hade jag en engelskauppgift som jag ansåg vara viktigare än bloggen och för det andra så var gårdagens fråga en jag redan svarat å i inlägget om favoritmanga. Istället kommer jag som ersättning (så att antalet meme-inlägg ändå blir 30) sno fråga 4 från den versionen av memen som Varelsen använder och senare idag svara på den frågan och låtsas att allt är i sin ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar