13 februari 2011

Dag 13 - Favorite Oneshot

Ja, bland dem 2 oneshots jag äger är valet ganska lätt. Crimson Shell från skaparen av Pandora Hearts är en relativt intressant oneshot och har likt pandora heart trevliga karaktärer och en rolig fantasy historia och så vidare.

Men sedan finns ju det där som heter internet, en plats full av sidor att läsa manga på, och hur många oneshotmangor jag läst över internet som varit lika bra som Crimson Shell vet jag inte. Man minns ju oftast inte namnet på oneshots  man läser över internet, eller jag gör det i alla fall inte, och de jag faktiskt minns har jag redan nämnt under favorie mangaka.

Med tanke på att jag har läst varenda (med ett par starkt justifierade undantag) manga på mangafox som klassificeras som skräck så bör det finnas en hel del favoriter där men de flesta namn minns jag inte och jag är faktiskt lite för lat för att kolla upp det (jag känner att jag blir mer och mer nonchalant ju fler inlägg jag gör här). Favoriterna vars namn jag faktiskt minns är dock Kiben Gakuha Yotsuya Sensei No Kaidan, om den nu räknas som en uppföljare när det finns en hel serie med samma karaktär och så vidare, det är nog mera en spinoff.

Jag försökte faktiskt vara duktig och leta upp namnet på de övriga men det slutade med att jag råkade hitta fuan no tane igen så jag ska spendera resten av tiden idag med att läsa om den. På  återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar