6 februari 2011

Dag 07 - Favorite Anime Hero/-ine

(Tänker inkludera alla karaktärer som inte är skurkar här, även om de inte är hjältar)
Ja, det är sent nu och jag tänker sova så ni får stå ut i avsaknaden av bra beskrivningar och i de flesta fall bilder. Innehåller några spoilers.

Yuki Nagato
-Yuki Nagato - (The Melancholy of Haruhi Suzumiya)
Hon må vara en kuudere som många andra men av någon anledning är hon mycket intressantare. Hon är inte apatisk och har en faktiskt anledning till att sakna känslor då hon är en android och hennes character developement gör henne ännu mer omtyckbar karaktär. Att hon är en mästerhacker och bokmal som ofta porträtteras med kattöron i fanart och dessutom tar hand om en katt är också plus. Jag skulle finna en bild på henne till inlägget men det slutade med att jag sparade minst 30 stycken och nu måste jag göra en separat mapp till henne på den här datorn också fast jag försökt undvika det.

-Gilbert Nightray (Pandora Hearts)
Gilbert är väldigt underhållande med sin rädsla för katter och hans failade försök till att vara stoisk och allmäna otur. Han är en mycket bra karaktär och känns inte platt eller för lik en annan karaktär. Snarare än att vara en viss typ av karaktär (typ tsundere, the stoic) så är han mer en riktig karaktär med drag av olika karaktärstyper.

-Aki Kidono (Missing)
Från en serie som ingen har hört talas om kommer denna karaktär! Hon är allvarlig, rationell och intelligent utan att för den delen verka känslokall och trots att hon inte hade mycket tid att utvecklas på så lyckades hon ändå vara en någolunda komplex karaktär som inte känns tillgjord.

-Alois Trancy (Kuroshitsuji)Jag gillade honom inte till en början, han började trots allt med att sticka ut ögonen på en stackars maid, men allt eftersom serien fortgick blev han mer sympatisk och vid seriens slut gick det inte annat än att tycka synd om honom. Han har ju både en tragisk backstory, ett tragiskt nuvarande liv och får inte ens ett lyckligt slut!

- Kotomi Ichinoze (Clannad)
Egentligen borde den här karaktären inte vara här. Kotomi är inte awesome på samma sätt som övriga karaktärer här men hon är så söt. Hon är som en liten kattunge! Jag känner mig så dum när jag faller för anime-och-mangaskaparnas trix för att skapa moe-karaktärer, vilket jag oftast inte gör ska jag lägga till. Men just Kotomi är så oskyldig och snäll och oförstående och söt, karaktärsdrag jag vanligtvis inte gillar men ja. Ässch.

- Death The Kid (Soul Eater)
Jag har visserligen bara läst 4 böcker men hans besatthet av symetri är väldigt underhållande och jag måste erkänna att jag känner igen mig i dem, någonting jag kommer att gå in mer på i ersättningsinlägget för dag 04, när det nu blir. Han är väl ingen vidare komplex karaktär och har hitills inte fått vidare mycket character deveolopement men han hamnar här ändå.

- Ayanami Rei (Neon Genesis Evangelion)
Karaktären som så många karaktärer är baserad på, mycket obehagligare än de flesta av de nyare Emotionless girls och med stora psykologiska problem. Väldigt intressant karaktär och jag gillar kuuderes så det är ganska självklart att originalet skulle hamna här.

-Takemaru (Psycho Busters)
Ännu en karaktär som ingen har hört talas om. Precis som Alois har vi här en ung psykopat med tragisk bakgrund, skillnaden är att denna karaktär får ett någolunda lyckligt slut och faktiskt går över till den goda sidan men behåller till största delen sin personlighet. Tekniskt sett så börjar han som en villian men med tanke på att han går över till den goda sidan väldigt snabbt så hamnar han nog här på hero-sidan ändå.

Ja det där lär ju knappast vara alla men det får faktiskt duga, jag bör ha fått med mig de viktigaste. Ersättningen för dag 04 kommer eventuellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar