31 januari 2011

Dag Ett - Very First Anime




Ett tag undrade jag om digimonarna skulle
vara söta eller om det var jag som var konstig,
 men titta på den här söta missen! Det är definitivt medvetet!
  I mina unga år råkade jag självklart se ett och annat avsnitt av Sailor Moon, Pokemon och liknande men den första animen jag faktiskt följde och brydde mig om var Digimon Adventures, ifall någon läser detta och inte har en aning om vad det är så är det i stort sett ungar som ska rädda världen med hjälp av gulliga monster.
Jag väckte mina föräldrar tidigt på morgonen för att se alla avsnitt, samlade de små digimonfigurerna och köpte till och med ett gossedjur med Gatomon! Digimon var inte bara den första animen jag följde utan även den första serien över huvud taget, och än idag är det den enda serien som jag faktiskt sett från början till slut på TVapparaten!



Efter att ha sett första säsongen av Digimon Adventures fortsatte jag till med den andra säsongen och började även på den tredje, lyckades dock bara avsluta säsong ett och två, trean var inte lika rolig.
Efter att Digimon slutat visas tog det ett par år tills mitt intresse för manga/anime blev något att prata om igen, och ännu något år innan jag insåg att Digimon faktiskt hade varit en anime (man bryr sig inte om var ens TV-serier kommer ifrån när man är 9 år gammal). Digimon är ju förståss inte den mest fantastiska animen i världen men om man jämför med vad min första anime/manga annars skulle ha varit så  har det väldigt mycket character developement och en sammanhängande story och kanske till och med lite orginalitet. Tror jag i alla fall, det var som sagt ett antal år sedan jag såg den och jag tror inte att jag hade vidare höga krav som nioåring, kanske kommer jag, någon dag då jag känner mig nostalgisk, att se om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar