15 november 2010

Spel + Varelsen = AGGHSFfPGHGHh RÖR INTE MIN TV

Tjenare, Varelsen här, och jag anländer med en update om (just det, wait for it, waaiit foorrr itttt) mitt liv!! Ta-daaan!

Jag är uppfödd på böcker och dåliga flashdressups, och på grund av brist på kunskap och konsoler blev det inga spel för mig förrän ca andra klass då jag vid varje tillfälle försökte sno min kompis Donkey Kong Country 2 (GBA). Jag har aldrig varit en spelnörd och det har aldrig stört mig, förrän Uppcon och konventare och allt detta eviga tjat om Kingdom Hearts. Jag kände mig helt enkelt extremt efter! Vem är Sora och varför har han en nyckel, LOL Långben! 8D

Henceforth: I goez retro, får tag på spelet och börjar spela det. En bidragande anledning till varför jag inte är en spelnörd är för att när jag börjar spela så kan jag inte sluta, något som får konsekvenser för både psykisk och fysisk hälsa, end lecture. Igår till exempel så satt jag i fem timmar och åkte runt överallt, oförmögen att bry mig om varken min brist på byxor eller flottiga hår eller faktumet att både min bror och dennes kompis ställde frågan om och om igen "Men har du suttit här ända sen vi gick???" efter varje gång de gick, på vilken svaret alltid var "Mm... 8D" När man blir förmanad av P11:or så vet man att någonting är fel.

Menmen, i vilket fall, jag var faktiskt tvungen att öppna upp de nya världarna! Jag orkade inte gå tillbaka till Traverse Town eller gud förbjude, Tarzanvärlden för att levla upp, och den där jävla organismen inuti valen GICK ju inte att besegra O_O Den var dessutom extremt dryg eftersom den tvingade mig att se om samma cutscene så många gånger att jag numera kan den i stort sett utantill.

("Let Pinocchio go, Riku!"
"A puppet that's lost its heart to the Heartless ... Maybe it holds the key to helping Kairi. How about it, Sora? Let's join forces and save her! We can do it together."
"..."
"What?! You'd rather fight me?! Over a puppet that has no heart?"
"Heart or no heart, at least he still has a conscience."
"Conscience?!"
"You might not hear it, but right now it's loud and clear. And it's telling me you're on the wrong side!!"
"Then you leave me no choice."

Och någonstans där:
"Pinocchio! Pin-OC-chio >_>"
"Jiminy... I'm not gonna make it."
(typ två sekunder senare)
"Oh, I guess I'm okay 8D")

Ovanstående är det ultimata beviset på att mitt minne är über. Eller att jag är en n00b, som blev nedslagen så många gånger. Eller att organismer i valar är de farligaste fienderna i världen.

Menmen, jag som känt mig så efter angående Kingdom Hearts kände mig bara ännu mer efter när det visade sig att typ alla karaktärer som inte är från Disney är från Final Fantasy, så det blev bara att lägga ännu ett spel till på min lista. (Andra spel är till exempel Zelda och grundläggande Mario. Curse you Nintendo.)

Jag laddade ner Final Fantasy VII från PlayStation Network. Eftersom det spelet bara är något år yngre än jag så var det otroligt muppat och jag fattade inte vilka kontroller man skulle använda, menmen, det lossnade till slut >_> (Att jag inte fattade att man INTE skulle anfalla den där skorpionen och istället fick game over typ tre gånger precis i spelets början, är en annan sak. Men det är inte mitt fel att engelskan är fail! Det var faktiskt inte så lätt att begripa.) Gubbarna i Playstation 1-spel ser verkligen roliga ut, särskilt med tanke på vilka manliga miner de har i alla mer avancerade bilder. (Sephiroth xD Jag undrar hur han kommer se ut.)

Båda spel är väldigt roliga förresten, trots FFVII:s gammalmodiga hej-jag-är-13-årgrafik och retro stridssystem (som mest påminner mig om Pokémon ._. fast Final Fantasy kanske var först, med risken att uppfattas som puckad orkar jag i vilket fall inte Wikipedia-a). Särskilt FF har en mycket engagerande story som gör att man vill spela vidare och se vad som händer. Till den grad att man kan överblicka gubbarnas, ahem, underliga armar.

En awesome grej med Kingdom Hearts är Jiminy's Journal, där man kan gå in och kolla vad som har hänt (om man missade det) och hur många valpar man har hittat och läsa om alla karaktärer. Man kan även få upp en bild i 3D av karaktären! Något som är väldigt underbart när man vill försjunka i sin dolda Pedobear nördighet och sitta där och snurra runt squall någon trevlig karaktär om och om och om igen (ifall någon kommer in i vardagsrummet börjar man skratta och nynna på karnevalmusik och se allmänt galen ut, så misstänker de inget).

Men nåja, nu är jag åtminstone inte längre lika efter. Nu tänker jag gå upp, äta några kakor, möjligen inhandla lite sushi.

Sedan tänker jag spela.

Och hur fan låter Kalle Anka på japanska? o_O
Jag är stolt, det där står "Jaa, sa oretachi mo *ehmm, kolla där borta!* ni *host*tte *lala*rareruka"

De ser ju lite roliga ut. Jag fortsätter referera till armarna, och kommer fram till att muskler är överskattat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar